Nieuw in Profit 11
InSite & OutSite


Nog meer mogelijkheden voor een gave site!


Look & Feel

Opfrisbeurt doorgevoerd


InSite en OutSite draaien al heel wat jaren mee en zijn voor veel organisaties onmisbaar geworden. Tijd voor een opfrisbeurt om de site moderner te laten smoelen! Het nieuwe design is op alle pagina's doorgevoerd, dit zal je direct opvallen. Hieronder zie je het aanmaakscherm van een nieuw dossieritem. 


Als je in een scherm op de knop Aanmaken klikt, verandert deze even in Opgeslagen zodat je direct weet dat je werk bewaard is. Het zal je ook opvallen dat je de tekst kunt opmaken met vet, cursief, onderstreept, kopjes en lijsten. Dit is in veel memovelden mogelijk, ook in Profit Windows.

Controleer de lay-out van je eigen InSite en OutSite en pas deze eventueel aan. 

Invulinformatie in velden 

Bij nieuwe gegevens kan informatie in velden getoond worden, zodat je weet wat voor 'invoer' Profit verwacht. Helaas kan de invulinformatie niet bij elk veld getoond worden. 


Datum kiezen

Het keuzescherm bij een datumveld is rustiger geworden het is makkelijker om via enkele muiskliks een datum te selecteren.

Nieuw themaonderdeel Formulier

Je kunt de kleuren en het lettertype van velden op invulformulieren nu via het nieuwe themaonderdeel instellen. Bewerk het thema en klik op Overig / Formulier.


Meer mogelijk met het menu

Je kunt de menubalk nu centreren, ongeacht het aantal keuzen dat aan gebruikers getoond wordt. Hiervoor is een instelling toegevoegd, namelijk het veld Menu centreren in Sitebeheer, onder de knop Lay-out. Als je deze keuze niet gebruikt, wordt het menu links uitgelijnd.



Indelen van het menu

Het indelen van het menu zelf is geoptimaliseerd: De toevoegen-knop is nu in beeld bij het geselecteerde menu-item. De nieuwe menukeuze wordt hieronder toegevoegd. Ook beschik je over knoppen om een menu-item snel te verplaatsen.


Google Tag Manager

Beheer al je tags vanuit één locatie!

Met Google Tag Manager beheer je alle tags op je website vanuit één locatie. Je beheert welke scripts, op welke webpagina’s en op welk moment geactiveerd worden. Je kunt bijvoorbeeld A/B-tests uitvoeren, chatfunctionaliteit in één keer over heel je website toevoegen en inzicht krijgen in de prestaties van je advertenties. Zo kun je bijvoorbeeld de Facebook Pixel of LinkedIn Insight tag activeren. 


Je richt Google Tag Manager in en je neemt de Container ID over in de site-eigenschappen in Profit. 


AFAS ondersteunde Universal Analytics en AdWords al, maar met Google Tag Manager wordt het verkrijgen van inzicht nog makkelijker. AFAS biedt geen ondersteuning op de inrichting en het gebruik van Google Tag Manager en andere Google-producten, raadpleeg hiervoor de documentatie van Google.